Maria Fuhrberg

Fullständigt namn: Maria Fuhrberg 
Årgång:1994
Smeknamn:furan 
Yrke: studerande / vårdare på gruppboende 
Utbildning: ledarskap
Kör bil: pojkvännens
Längd:171
Plats i laget: målis!!:) 
Moderförening: Essviks AIF 
Övriga föreningar: Njurunda ik, nolby hockey, Sundsvall hockey. 
Andra idrotter: ishockey 
Fotbollsidol: vet inte! 
Äter helst: mat!
Äter inte: böner 
Motto: om man inte lever för något, kommer man dö för ingenting! 
Svag för: onyttigheter..
Svårt för: insekter..
Sjunger i duschen: pass!
Favoritprogram: AFV på kanal 5!:)
Favoritartist: Lars Winnerbäck 
På fritiden brukar jag: träna och umgås med pojkvännen!:)
Jag är som lyckligast när: efter ett träningspass och få komma hem och bara vara med hjärtat mitt! 
Favoritresmål: sommarstugan i Skellefteå! 
Bästa idrottsminne: ungdoms OS i Österrike 2012
Det vet ni inte om mig: kan vifta på öronen! 
Om jag vann 5 miljoner skulle jag: leva som nu men ha fin bil och boende!:) 
En person jag vill träffa: min mormor! 
Jag klarar mig inte utan: pojkvännen, familjen, träning och mat! 
Innan match måste jag: kissa!
3 ord om mig själv: social, lat och snäll!:) 
 
Bad eller skidsemester: bad
Potatis eller pasta: potatis
Ordentlig eller slarvig: både och 
Målskytt eller framspelare: målskytt ;) 
Offensiv eller defensiv:offensiv helt klart! 
Morgon eller kväll: KVÄLL!!
Gräs eller konstgräs: gräs!
 
 
Lagkamraterna om Maria:
En elitidrottare med ett OS-guld! Hon är en vältränad målvakt som vågar ta för sig, ger tydliga direktiv och bidrar med en bra inställning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0