Dängan och Dyngan

För ca 7-8 år sedan så var jag med som gästtränare på ett sommarläger på Släda IP. Det vimlade av 11-åriga småtjejer som sprang runt och jagade bollen, den ena sämre än den andra. :)
Men tack vare min guidning så blev ju hälften av dem rätt skapliga, man skulle kunna säga att de håller division 1 klass numera :)
Jag kommer ihåg en tjej speciellt mycket från den helgen. Hon hette Engelina men kallades för Engan. 
Under den tiden så spelade jag i damlaget med en barndomskompis till mig, Jenny Engstrand, som också kallades just Engan.
Den här lillskiten till Engan var lite smått rund, mörkt änglahår och var väl inte speciellt teknisk, men hon fanns ändå kvar i mitt minne till några år senare när dessa 11-åringar blivit äldre och skulle börja plockas upp till damlaget.
Herregud, småtjejerna har blivit stora = jag blir också äldre...
 
Man kunde knappt känna igen Engelina från den rultiga lilla tös hon en gång var, nu var hon lång, smal och ståtlig men fortfarande hade hon kvar de mörka änglalockarna.
 
Nu blev det ju klurigt när vi helt plötsligt hade två Engan i laget. Vem var vem? Vem lyssnade när man ropade?
 
Jag kom på den brilljanta idén att ge deras smeknamn en extra touch för att kunna särskilja dem. 
Jenny Engstrand, Engan den äldre blev så klart DÄNGAN
Engelina Nygren, Engan den yngre blev DYNGAN
så var det problemet löst!
 
 
Jenny "Dängan" Engstrand
 
 
Några år innan Slädalägret såg Engelina "Dyngan" Nygren ut såhär
 
 
Hittade ytterligare en bild på Dyngan och är det inte Amanda Johansson man skymtar i bakgrunden?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0