Dumheter

Jaha, så var man invalid...
Jag vet inte om det beror på dumhet eller total brist på intelligens när vi bestämde oss för att vara med på damernas fysträning...
 
Det var väl runt 2010 som jag la skorna på hyllan och kan väl inte påstå att träningen har haft någon större roll i mitt liv sedan dess.
Nu, såhär på äldre dar, så tänkte jag och Pillan att när man ändå ska vara på alla träningar som matrisar så kan man väl lika gärna vara med. Gratis träning och alla vet ju att gratis är gott.
Sagt o gjort så svidade vi om igår för att vara med på Mats beryktade fyspass som skulle bestå av först löpning och sen styrka.
Alla ni som känner mig och Pillan vet att löpning aldrig varit någon favorit.
Det självförtroendet knäckte Furan när han joggade (med sjukt lätta steg för en 50-åring) baklänges, brevid oss, sprang fram till den som låg längst fram i ledet (typ 1km längre fram) och sen tillbaka för oss för att jogga baklänges och "peppa" oss... Jääääklar var stark och hurtig man kände sig då...
 
Hur som helst så tänkte vi ta en rask prommis under tiden som tjejerna löpte och sen vara med på utvalda övningar på fysen. Jo tjena...
Pillan stog mest o antecknade tjejernas puls högst upp i backen och slängde nått glåpord till förbipasserande joggare medans jag sprang kortare intervaller i väntan på att tjejerna kom upp och ner. Jag har inte sprungit så mycket på, jag vet inte hur länge.
Sen kom vi tillbaka till Hagaskolan för styrkepasset. Pionröd i fejjan, skakande ben och med dammiga inomhusskor gick vi upp i salen. 
 
Jag vet inte om det är så smart att börja ett träningsuppehåll på två år med att köra fys med ett gäng som tränar sig iform för att spela division 1?!?!
Även om vi inte hängde med i tempot så var det sjukt jobbigt. 
Min första träning som 30-åring... Herregud... Kan man få ansträngningsastma på äldre dar? Vad är allt rossel i lungorna? Baksida lår har slutat att fungera, jag går framåtlutad som en 80-åring...
 
Är huvudet dumt, får kroppen lida.
Förhoppningsvis bidrog vi till lite skratt. Tjejerna har tydligen aldrig sett två strandade sälar som försökt träna?
 
Pillan, beach 2012. Hon tränar för att inte ligga i vassen 2013!
 
Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Pillan

Hahaha!! Jag är helt förstörd idag. Nästan så jag känner mig sjuk!! Benen försvann sent igår kväll... Men nu vet jag hur fantomsmärtor känns. Tack för det tjejer och Mats!!

2013-02-01 @ 13:33:50
Postat av: Anna

Ni skulle sagt att ni skulle ha kört så kunde jag joinat er och försökt testa igen och se om jag kan undvika hostattackerna :)

2013-02-01 @ 15:39:19
Postat av: engan (den äldre)

Jag skulle vilja påstå att det är en kombination av ren dumhet och total brist på intelligens som gjorde att ni var med, inte en av anledningarna! :-)

2013-02-02 @ 00:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0