Säsongen 2012

Sitter och funderar lite över säsongen som gick. Herregud vilken säsong det var!
Över hundra mål och inte en enda förlust, det är ju galet!
Tänk hur många gånger man skrikigt sig hes på både hejarrop och peppning (läs coachning).
Alnö IF:s egna läktarproffs L.I.R har verkligen levt upp till förväntningarna, frågan är om det håller i sig även säsongen 2013?
Nu när jag tänker efter så är det ju nästan en förmögenhet man lagt ut under året, bara för att få avnjuta The red mean machine, men det är det väl värt?
Av totalt 20 matcher så såg jag 18. På ca hälften av dessa matcher var det inträde 30kr = 270kr.
Den obligatoriska fikapausen har resulterat i alltifrån 10kr till 70kr så man kan väl säga snitt 30kr/match = 540kr.
Bussresan till Ljusdal 100kr.
Lotter m.m. på Ladies Night Tribute game 100kr
Totalt: 1 010kr, väl investerade slantar!
 
Lyxen detta år när man blivit uppgraderad från läktarproffs till matris innebär ju gratis entré på alla matcher, gratis fika, gratis buss. Detta borde ju innebära att jag kommer att TJÄNA 1 010kr detta år!
Hmm undra vad jag ska hitta på för dom pengarna?
Just ja, jag har ju redan bränt 300kr av dem till guldfemman och sen har jag väl tankat bilen för 700kr... Jaja, 10 kr kvar i alla fall än så länge!
 
Här kommer ett litet axplock med bilder från de olika fikapauserna.
Jag tror att Alnö IF tog hem segern i betygsskalan, men om jag minns rätt så låg även Torpshammar och Matfors bra till som erbjöd det mesta till sina gäster. I botten hittar vi SDFF som hade köpebröd, ingen växel, blaskigt kaffe och ingen läsk.
Söråkers FF - Alnö IF
Matchens lirare: Amanda W
Fikabetyg: 3,5 av 5. Ingen korv, men goda och fina muffins, bra priser och trevlig personal.
 
Alnö IF - Stöde IF
Matchens lirare: 
1 Kim
2 Emelie
 
Fikabetyg: 4av 5
Kriterier;
Trevlig personal-check
Hembakt-check
Korv-check

Godis-check
Tillbehör tex assietter, mjölk mm -tyvärr 
 
Torpshammas IF - Alnö IF
Torpshammar vet hur man driver ett fik!
5 av 5 i fikabetyg!
 
Alnö IF - Alby FF rysarmatchen! När vi trodde det var över så gör Maja 3-2 i 90:e minuten!
Matchens lirare: Sanna
Full pott på fiket idag! 5 av 5!
 
Matfors IF - Alnö IF
Matchens lirare blir hela laget! Fantastisk match med många måååål!!!!
Slutsignal: 0-11!!
Fikabetyg 5 av 5!

Alnö IF - Selånger FK
Sereiseger och Ladies Night Tribute Game!
6 av 5 poäng till fiket som hade ALLT!
 

Bottennappet SDFF - Alnö IF
Betyg 1 av 5.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0