Sveriges största sport?!

Av nån konstig anledning så kom jag att tänka på fickpingis...
Jag tror att det beror på att dagens träning blev inställd.
Herregud, en hel kväll att sitta o tänka på andra saker som jag inte hade räknat med.
Tja då kommer det sånna här tankar.
 
Det började nog med att jag funderade på vad man sysselsätter sig med när man är ensam hemma och har tråkigt... Första tanken - Candy Crush, nej fan, jag är fast på en skitbana o funderar på att kasta telefon och dator genom fönstret av frustration.
Andra tanken - rulla tummarna, blev trist efter 10 varv åt båda hållen.
Tredje tanken - pilla naveln, nähä inget navelludd.. sen tycker jag inte att det är så jäkla trevligt heller.
Fjärde tanken - fickpingis, åhhhh varför är jag inte en man?? Då hade detta varit löst för länge sen. Då hade jag slagit mig ner i soffan efter jobbet, "motionerat" lite, sen lagat mat och mellan varven köra stående fickpingis, sen satt mig i soffan igen för att återgå till sittfickpingis, som jag inbillar mig är svårare och mer krävande än stående?
Femte tanken - blogga om fickpingis, förmodligen Sveriges största sport?! Sverige består av ca 3,5 miljoner män mellan 15-90år. Hur många av dem spelar fickpingis? ALLA!
 
Fotboll, som är Sveriges nationalsport, har 312 000 utövare mellan 15-60år... Just saying..
 
 
Oj nu kom pojkvännen hem så då kanske det bli lite fickpingis ändå :)
 
 
En liten tävling innan jag stänger ner... Vem kan sport och fritidsfrågan?

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Har ju ett sådant bord hemma, så det var inte så svårt :-)

2013-02-21 @ 22:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0