Händelserik helg

Det har hänt lite grejer under helgen som gått...
Vi börjar med torsdagen som hade nästan rekord på antal deltagare på träningen, kul!
Under fredagskvällen träffade jag på min gamla fystränare, ni vet han som backade i CamPers löptempo. Han var mycket stolt över att vara omnämd i denna blogg :) hehe 
På lördagen var det dags att byta sport. Vi var 8 st som samlades i Sporthallen för att avnjuta lite innebandy och heja på våra lagkamrater Carro och Maja. Det blev en rättvis seger i seriefinalen och derbyt mellan Ankarsvik BK och Sundsvall IBF 0-6.
Enligt säkra källor så gjorde Carro sitt livs match där hon öste in poäng i form av mål och assist (som back). Frågan är om man nu måste revidera Guldfemman... Tänk om Carros målform håller i sig även på fotbollsplanen?
 
På tal om guldfemman så var vi 4 st som under söndagen spanade lite på Alnös herrar när de mötte Kuben. Jag är sjukt besviken på mina 5 grabbar som jag noga valt ut med omsorg... Det blir verkligen en ändring av den femman om jag ska ha chans att vinna en fotbollsresa!!
Svinigt kallt var det i alla fall på Norrporten under denna söndagseftermiddag. Spelet värmde inte direkt... Man märkte att det var första matchen på stora ytor.
När jag inte längre kunde känna mina tår och kroppen skakade oavbrutet av köld så var det dags att bege sig mot Nordic.
 
Gemensam träning med F98-00 och F96/97 stod på schemat. Enligt många spelare så kan detta ha varit den bästa träningen på många år tack vare den inhyrda gästtränaren.
Under denna träning så gjorde även ledarstaben klart med ytterligare ett nyförvärv, nämligen Dängan!
Ni minns kanske att jag tillägnade ett inlägg till Dynga och Dängan tidigare i bloggen. Dängan blev så glad över detta så hon kände att hon var tvungen att starta en ny karriär inom Alnö IF - som lagledare.
Vi hälsar Jenny Dängan Engstrand välkommen till Alnöfamiljen igen.
 
Camilla- Hur kommer det sig att du klev på uppdraget som lagledare? Jag har ju inte ens hunnit tjata på dig om det?
Dängan- För att slippa ditt tjat så var det lika bra att kliva på direkt!
 
Åhhh hon känner mig allt för väl, den där Engan :)
 
Omtalade Furan och sin look-alike
 
Ankars i svart och Sundsvall i orange. Sjukt mycket folk på läktarn...
 
Lagledare och ena matrisen, nyförvärv 2013.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0