Värmecupen

I söndags var det premiär och invigningsmatch i Köldcupen.
SDFF:s Elit19-gäng stod för motståndet och L.I.R skulle sättas på prov direkt i den svåraste och tuffaste gruppen.
Med min sedvanliga nervositet inför match så vågade jag inte tro på seger.
Ett resultat som visade mindre än 5-0 i baken tyckte jag skulle ses som något positivt. Notera att detta var innan jag visste att det var Elit19 vi skulle möta.
Inte för att de är mindre bra på nått sätt men man fruktar ju ändå Sundsvalls flaggskepp i Elitettan.
 
Hur som helst så gick det ju bättre än förväntat! Med tanke på alla sjukdomar som vi haft under försäsongen så såg det riktigt bra ut!
Jag trodde att vi skulle ställa upp med ett lag som hade träben och benröta men det visade sig att kvalitén från ifjol har hållt i sig. Kvicka spelare men bländande teknik och få tillslag. Visst finns det färdigheter att putsa på, men förvånansvärt bra för att vara första riktiga tävlingsmatchen på fullstor plan.
 
Tjejerna i laget är verkligen grymma! Man blir så stolt!
 
Från diverse medier: LokalfotbollenST 
 
– Det kändes hyfsat bra, SDFF var duktiga, men det var ganska jämnt. Det är mest skönt att komma i gång och spela matcher, säger Alnö IF:s Maja Nyman.

 

Sundsvalls DFF - Alnö IF (1) 1-3 (0-2)

2013-03-10 - 10:00 - Westhagen

0-2 Maja Nyman (inkl. hcp-mål) 23

0-3 Elin Löfqvist 28

1-3 Emma Agorelius 41

 
 
 Amanda kämpar
Elin bytte till en vinnande klubb
Kim vräker ner sin motståndare
 
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0